18-03-2015

Gnocchi met zalm

Zoals jullie het de afgelopen tijd misschien wel hebben gemerkt zijn Laura en ik stiekem best wel fan geworden van Gnocchi. Dit recept is een hele simpele manier om je Gnocchi binnen 10 minuten klaar te maken en heerlijk te smullen!




Zoals gebruikelijk beginnen we met het (dit keer erg kleine) Boodschappenlijstje:
1 pak Gnocchi
1 middel grote ui gesnipperd
2 teentjes knoflook gesnipperd
1 glas droge witte wijn
3 eetlepels dille
1 pot ricotta
200 gram gerookte zalm
peper en zout naar smaak
klein scheutje kookroom

Zet allereerst alvast een pan met ruim water en zout op voor je gnocchi.

Snipper je ui en je knoflook en fruit deze aan met een beetje olie, je kan halverwege ook al de dille toevoegen. Zodra dit lekker is aangefruit blus je het af met een glas droge witte wijn. Laat dit een klein beetje doorkoken zodat de alcohol verdampt. Hierna kan je de ricotta en de zalm toevoegen.
Op het moment dat je deze goed gemengd hebt kan je de gnocchi koken.

De gnocchi is klaar zodra deze boven komen drijven, schep ze in de saus samen met wat kookvocht en wat kookroom, dit is om je saus iets te verdunnen.
Proef je saus en voeg naar smaak peper en zout toe. De saus zal in het begin redelijk zoet smaken naar gelang welke wijn je gebruikt, ook als je een droge wijn gebruikt, maar met een klein beetje zout en peper slaat de saus in een keer om naar de goede kant.
Voor de liefhebbers zou ik hier een kleine salade bij serveren en eventueel een partje citroen, zo kan iedereen kijken of hij of zij nog een klein zuurtje in de gnocchi wilt!

Niks gelogen toch? Hoe simpel wil je het hebben?!

Eet smakelijk

Kelvin en Laura


5 opmerkingen:

  1. Dit klinkt heel erg lekker! Ik ben gek op gnocchi, maar ik heb het eigenlijk nog niet anders gegeten dan met tomatensaus of pesto. Goed idee dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik word nu wel erg nieuwsgierig naar gnocchi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeh klinkt heerlijk! Toch maar eens proberen :P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmmm, dit lijkt me heerlijk! Ik ben dol op gnocchi, mijn favoriete eten! <3

    BeantwoordenVerwijderen

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura