22-04-2015

Top 3 meest verslavende online games

Iedereen kent het wel... Je moet leren of andere dingen doen, en dan is het daar, het spel der spelen! Je hoort vrienden er over praten, "het zal wel saai zijn" denk je. Toch ben je nieuwsgierig wat het nou eigenlijk is... Je geeft de naam van het spel in op Google en je vindt het. Je klikt er op... en dan is het al te laat! Verslaafd!!

Bron
Vandaag laat ik jullie mijn top 3 verslavende gratis online games zien. Als je hier vatbaar voor bent... succes!

Koala's to the Max
Ik begin met de minst verslavende: Koala's to the Max


Je begint letterlijk met een rondje zoals deze. Ik wil de pret niet meteen verpesten, dus ik ga niet zeggen wat je moet doen. Het doel van het spel is, om van dit rondje een koala te maken.

Het is een hersenloos spel wat leuk voor tussendoor is. Ook ben je hier niet lang mee bezig, en het is gewoon grappig voor een keertje.

Candy Box
Een van mijn favoriete games is toch wel Candy Box.
Het spel is enorm basic, maar daardoor zeker niet minder leuk!


Je begint met 0 candies en elke seconde krijg je er eentje bij. Als je het voor het eerst speelt, denk je "oké, en wat moet ik nu doen?". Wacht even geduldig af...


Nadat je 60 candies hebt gespaard, krijg je een merchant, waar je voorwerpen kan kopen. Hoe langer je spaart, hoe meer je kan kopen.

Zodra je een wapen gekocht hebt, kan je op een Quest gaan en het land verkennen. Ook hier ga ik niet verklappen wat je te wachten staat, want het is juist hartstikke leuk om alles zelf te ontdekken! Het begint redelijk "saai", maar zodra je je eerste Quest volbracht hebt, merk je dat het spel steeds uitgebreider gaat worden.

Het fijne van dit spel is, dat je het scherm gewoon open kan laten staan. Hierdoor verzamel je lekker veel candies terwijl je niet actief speelt. Ik vind dit dus een perfect spel voor als je heel de dag achter de computer zit, en heel even tussendoor iets anders wilt doen zonder meteen een half uur bezig te zijn.

Last but not least! Ik heb werkelijk een haat-liefde verhouding met Cookie Clicker. Ik opende vandaag het spel om een printscreen te maken, en ja hoor... ik was weer verslaafd! Daarom haat ik dit spel zo, omdat ik het gewoon zo geweldig vind.


Je begint met 0 cookies. En je raadt het al, je moet op het grote koekje klikken. Zodra je erop klikt, heb je 1 koekje! Je snapt het al, 1 klik is 1 koekje.
Zodra je 15 koekjes hebt, kan je een handje kopen, die het koekje voor jou klikt! Later kan je ook nog oma's kopen en andere dingen om jouw cookie productie te vergroten.

Is dat nou het spel? Ja, dat is het! Maar op de een of andere manier blijf ik maar op dat koekje klikken. Ik laat jullie zien hoe mijn spel er nu uit zien (na een lange tijd spelen).


Het fijne van dit spel is weer, dat je het op de achtergrond kan laten lopen. De handjes blijven dan voor je klikken, en de oma's blijven voor je bakken.

Tot mijn schaamte heb ik al een aantal vrienden van mij hier aan verslaafd gemaakt. Er is niet echt een doel in dit spel (of naja, alle achievements behalen), maar je wilt gewoon je cookie productie blijven verhogen.


Ik ben heel erg benieuwd of jullie deze games gaan uitproberen, of dat jullie ze misschien al eens gespeeld hebben! Ook hoor ik heel graag of jullie andere leuke en verslavende online games kennen!

Veel speel plezier :)

Tot de volgende keer!

Laura


11 opmerkingen:

  1. Wat een uitleg erbij. Die koala heeft nu gelijk mijn interesse maar ben totaal niet gevoelig voor spelletjes spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken er geen en eigenlijk wil ik hier nu ook niet aan beginnen ;-)
    Ik speel nu AA op mijn telefoon ook best verslavend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. AA? Dat spel ken ik helemaal niet, waar gaat het over? :)
      En dat Koala spel is maar een kort spel, dus dat is wel veilig om te spelen ;)

      Verwijderen
  3. Ik lees toch liever je recepten 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die gaan ook zeker weer terugkomen! Was even super druk met tentamens maar vanaf vrijdag pakken we de draad weer op!!

      Verwijderen
  4. Wat een bijzondere games! Ik kende ze allemaal nog niet, maar ik moet zeggen dat ik liever games speel die wat meer voor de fanatieke gamer zijn gemaakt (en dan ben ik nog niet eens fanatiek haha, ik speel echt met vlagen veel en dan weken niet).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze spelletjes ken ik eigenlijk niet, ik speelde jaren geleden wel eens tetris of bejeweled maar dat is het ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Whahaah ik ken dit helemaal niet. Wat ik persoonlijk erg verslavend vind is Candy crush

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb de Cookie clicker wel eens geprobeerd, en het is inderdaad verslavend, hehe :p

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kende echt geen enkel spelletje maar ze klinken wel heel erg leuk (en te verslavend haha)

    BeantwoordenVerwijderen

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura