20-04-2015

Zomerse, zoet-zure komkommersalade

De zon is eindelijk heerlijk aan het schijnen, waardoor iedereen massaal aan het picknicken gaat. Vandaag heb ik een heerlijke en super makkelijke salade voor jullie. Perfect voor als bijgerecht.

Mijn oma maakte deze zoet-zure komkommersalade altijd om het gerecht extra fris te maken. Ik blijf het heerlijk vinden en het is nog lekkerder als je het een paar uur van tevoren maakt.

Benodigdheden:
1 komkommer
2 eetlepels azijn
1 eetlepel suiker
peper en zout naar smaak

Zoals je al kan opmaken aan het boodschappenlijstje, is dit zo ongelofelijk simpel te maken.

Rasp de komkommer. Je kan natuurlijk ook plakjes maken, maar ik vind de grove rasp het lekkerst. Let er wel op dat hier heel veel vocht uitkomt. Ik vind dat persoonlijk niet erg, het geeft alleen maar extra smaak. Neem je de salade mee, dan kan je wat vocht afgieten om zo lekken zo veel mogelijk te voorkomen.

Voeg de azijn en de suiker toe. Proef goed of je het zo lekker vindt. Experimenteer een beetje met de verhouding om zo jouw perfecte salade te krijgen.

Tot slot voeg je peper en zout toe. Roer alles goed door en proef voor de laatste keer of de smaak zo goed is.

Het lekkerste is deze salade na een paar uur, zodat alle smaken er goed in getrokken zijn. Ik zelf hou er van als het ook goed koud is, dat maakt het extra verfrissend.


Eet smakelijk!

Laura


4 opmerkingen:

  1. Hmm lekker recept zeg. Leuk dat je dit recept van je oma met ons deelt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ieieh, mijn moeder maakt dat altijd en vind t niet zo. Eet met dit weer graag komkommer met aromat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit maak ik ook graag en vind het super lekker en fris.

    BeantwoordenVerwijderen

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura