13-07-2015

Nieuwe verslavende serie: Orphan Black

Nadat ik Orange is the New Black had afgekeken, viel ik in het welbekende "gat". Je weet niet meer wat je moet kijken en de voorvreugde op een nieuwe aflevering is er niet meer...
Ik was dus op zoek naar een serie die mijn gat kon opvullen. Dat is Orphan Black geworden!

Bron
De serie begint met een vrouw, Sarah Manning, die op een perron staat te wachten. Hier ziet ze een andere vrouw (Beth) die zich raar gedraagt en haar koffertje op de grond neerzet. Als ze zich omdraait, hebben ze beide precies hetzelfde gezicht! Op dat moment springt de vrouw voor de trein.

Vanaf dit punt neemt Sarah Manning het leven van Beth over. Ze steelt het koffertje en komt erachter waar Beth woonde. Langzaam maar zeker wordt ze opgeslokt door het leven van Beth. Ze probeert er achter te komen hoe het kan dat ze zo identiek op elkaar lijken. Ze raakt gevangen in moeilijke situaties en komt erachter dat zij en Beth niet de enige zijn die hetzelfde gezicht hebben.

Bron
Ik ga verder niks van het verhaal verklappen, dat moet de dan zelf maar gaan kijken! Niets is leuker dan verrast te worden en het verhaal zelf te ontdekken.
Het is meeslepend, spannend en toch ook weer komisch tegelijkertijd.

Wat ik echt meesterlijk aan deze serie vind, is de actrice die al deze rollen speelt. Het is ongelofelijk knap gedaan, vooral omdat de vrouwen zich soms verkleden als een andere. Ze zien er dus hetzelfde uit, maar toch merk je dat het het andere personage is.

Hoewel deze serie Netflix Original is, zijn alle 3 seizoenen te zien via Popcorn Time (gratis!).

Heb ik je nieuwsgierig gemaakt? Bekijk dan nu de trailer!



Hebben jullie een serie ontdekt die ik zeker moet gaan kijken? ("gat alarm" na deze serie)


Tot de volgende keer!

Laura

23 opmerkingen:

  1. Ik wil heel graag aan Orphan Black beginnen! Momenteel geen tijd om series te kijken en ik loop zwaar achter. Homeland, Game of Thrones en House of Cards wachten allemaal op mij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij konden echt niet wachten met GoT, zo spannend! We zijn nu ook aan de boeken begonnen, die zijn blijkbaar volledig anders

      Verwijderen
  2. Ik ben ooit samen met een vriendin begonnen deze te kijken. Zij vond het op een gegeven moment niet leuk meer en toen zijn we gestopt. Ik moet wel zeggen dat ik het zelf nog een kans wil geven, dus ik wil deze wel nog eens kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohh die wil ik zo graag zien! Ik wil steeds gaan beginnen maar toch komt er elke keer weer wat anders tussendoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit klinkt op zich wel interessant, maar op de een of andere manier was ik er zelf nog niet aan begonnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben verslaafd geraakt aan deze serie door jou hahaha. We hebben inmiddels seizoen 1 helemaal afgekeken, dus op naar seizoen 2. Ik vind het echt super spannend en zeer knap hoe ze dit in elkaar hebben gezet :). Zeker een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha oeps xD sorry!
      Kelvin is nu helemaal verslaafd aan Sons of Anarchy, dat is wel iets te ruig voor mij... Maar voor kerels is het misschien wel wat :)

      Verwijderen
  6. Ik had het inderdaad gezien op Netflix. Lijkt me wel eng hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou deze serie wel willen kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bent mijn held! OITNB gaat er bij mij hard er doorheen, ik zat me al druk te maken wat ik dan moest gaan kijken op netflix. Thanks voor de tip, want deze serie lijkt me erg interessant! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze serie (of Breaking Bad) wordt de volgende die ik ga kijken!
    Liefs, Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind deze serie zelf wat minder, althans ik kom er lastig in. True detective is ook een aanrader

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze heb ik ook nog niet gekeken. Op dit moment kijk ik Game of Thrones. Het leek mij van te voren zo'n ontzettende rot serie, maar ik zit er helemaal in en ik ben nu al een beetje boos dat na seizoen vijf het verhaal nog niet afgelopen is, maar dat er dus nog gefilmd moet worden.. (groot gat alarm ook bij deze serie).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lijkt me super leuk! Ga ik zeker een keertje kijken. Ik vind je blog erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja dit is echt zo een fijne serie! Ik viel inderdaad ook echt in een "gat" na het kijken, die heb ik toen opgevuld met OITNB.. na OITNB ga ik seizoen twee van House of Cards kijken.. en ook Sons of anarchy is een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jaaa ik kijk de serie ook! Ik vind het zo onwijs knap dat ze al die rollen zo goed en geloof waardig weet neer te zetten. Echt een top actrice <3

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik wil echt nog een keer aan deze serie gaan beginnen. Hoor er zó veel goede reactie over. Ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze staat ook op mijn lijst wat ik wil zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel erg geïnteresseerd! Nu nog de tijd vinden om eraan te beginnen..


    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hihi na OITNB was dit ook de volgende serie waaraan ik verslaafd werd. Heb er net seizoen 3 opzitten en mweih vind het erg jammer dat ik nu weer een tijd moet wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, echt een fantastische serie! Ik ging het maar kijken omdat ik me verveelde, nou was meteen verslaafd!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw die moet ik zeker volgen die lijkt me super leuk en spannend

    BeantwoordenVerwijderen

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura