11-01-2016

Een gezond ontbijt met Veríval


Een goed begin van de dag, dat willen we allemaal. Toch hebben we geen zin om lang bezig te zijn met ons ontbijt, ik lig immers liever zo lang mogelijk in bed. Veríval biedt een heerlijk en voedzaam ontbijt aan, dat ook nog binnen een handomdraai klaar is.

Ik heb twee zakjes van Veríval in huis gehaald, namelijk de Veríval Porridge Apricote & Honey Porridge (80 gr) en Veríval Crunchy muesli with blueberries and apple (50 gr).


Het eerste wat me opvalt is de verpakking. De plastic zakjes zijn klein, waardoor het makkelijk is met het merk kennis te maken zonder veel geld kwijt te zijn. Grotere verpakkingen zijn namelijk ook beschikbaar.

Het etiket ziet er heel clean uit en oogt ook gezond vind ik. Niet onbelangrijk, de producten van Veríval zijn biologisch! Als je zo hoort wat voor "troep" er overal in gedaan wordt, vind ik het wel fijn te weten dat dit in ieder geval biologisch bereid is.

Wat mij tevens opvalt, is dat je allemaal stukjes ziet zitten in de beide zakjes. Vooral in de Porridge had ik dit niet verwacht, maar het is wel een teken dat er ook echt stukjes abrikoos in zit. In de Crunchy zie ik ook allemaal blueberries... Heerlijk!

Getest!

Als ontbijt maakte ik de Porridge. Op de achterkant staat dat ik 6 eetlepels Porridge in een schaaltje moest doen, en hier 80 ml hete melk op moest gieten. Braaf heb ik dit gedaan (gewoon wat melk opgewarmd in de magnetron, werkt prima), en wachtte 3 minuten totdat de Porridge geweekt was.

Ik had net de melk erbij gedaan. Het moest duidelijk nog weken.
Na drie minuten was het een stevige pap geworden. De stukjes abrikoos zijn ook helemaal zacht geworden, wat ik zelf wel lekker vind. Het lijkt er op dat de pap nog redelijk nat is, maar zodra je dit doorroert is dit niet meer het geval.


Om eerlijke te zijn, was ik bang dat dit niet genoeg zou zijn. Nou, ik kreeg het bijna niet eens op!
Voor deze hoeveelheid heb ik ongeveer ¾ zakje gebruikt, maar een half zakje zou voor mij ook meer dan genoeg zijn.
En de smaak? Ja ik vond het erg lekker! Het zoete van de abrikoos en de honing zorgde ervoor dat het absoluut niet flauw smaakte en het gaf een beetje een bite aan de Porridge.

Om het nog wat te pimpen, strooide ik een klein handje Crunchy muesli eroverheen. Ja, dat maakte het voor mij helemaal af! Het is knapperig en ik proef meteen de appel en zie duidelijk de blueberries. Heerlijk toch dat je ook daadwerkelijk ziet dat er daadwerkelijk bessen in zitten!

Door de yoghurt of als snack is dit ook zeker aan te raden. Omdat het niet ongelofelijk zoet is, gaat het ook niet vervelen.


Zoals ik al zei, heb ik voor de kleine zakjes gekozen, maar ook grotere verpakkingen zijn beschikbaar.

De kleine verpakkingen kosten €1 per stuk, de grotere verpakkingen variëren tussen 325 gr en 500 gr met een prijs vanaf €3,99.
Het is o.a. verkrijgbaar bij de Jumbo en via hun website.


Eet smakelijk!

Laura

11 opmerkingen:

  1. Ik ben wel benieuwd hierna zeker nu ik bewuster en gezonder wil eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt goed,lekker dat er stukjes abrikoos in zit. Dit wil ik proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zou het echt tof vinden als ik zo'n ontbijt weg kon werken maar verder als waterige brinta kom ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit klinkt wel heel goed! Vooral de muesli lijkt mij wel lekker. Fijn ook dat er echt inzit wat er opstaat dat erin zit! Ik vind muesli best lekker, maar ik eet het liever niet omdat er vaak zoveel suiker aan toegevoegd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er heel lekker uit! Ik hou wel van dit soort ontbijtjes. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik heb dit soort dingen nog nooit op! brinta/havermout enzo ook niet.. vraag me nu best af hoe het smaakt ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt best goed en ook nog eens handig! Heb laatst ook zoiets met havermout geprobeerd waar dan heet water bij moest. Ook goed te eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben benieuwd aangezien ik gezonder wil gaan eten, maar ik lust geen melk :( Van brinta hou ik ook niet x3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben benieuwd naar deze, ik eet al dagelijks havermout als ontbijt maar dan de AH fijne vlokken variant maar deze klinkt ook heel lekker. Voor de mensen die niet van melk houden; probeer amandel melk. Ik vind normale melk echt om te kotsen maar amandel melk heb ik geen moeite mee :D

    BeantwoordenVerwijderen

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura