29-07-2016

Personal | Sollicitatie Update


Zoals ik al eerder verteld had, heb ik een aantal weken geleden een sollicitatiegesprek gehad bij een bedrijf. Voor deze bepaalde functie hadden ze mij helaas afgewezen, maar mijn CV werd intern wel doorgestuurd omdat ze het gevoel hadden dat een andere functie beter bij mij zou passen.
Gisteren had ik daar mijn sollicitatiegesprek.

Ik vroeg mij af waarom ik zelf niet voor die bepaalde functie gesolliciteerd had. Nou zoeken ze dus iemand met 2-5 jaar werkervaring. Omdat ik vers afgestudeerd ben, dacht ik dat ik helemaal geen kans maakte!
Stiekem had ik er wel vertrouwen in. Ze sturen mijn CV door voor een functie waar ze iemand zoeken met 2-5 jaar werkervaring? Kom maar op!

Het gesprek

Ik vond het best wel spannend, want ik je weet natuurlijk nooit wie je tegenover je krijgt. Het bleek een enorm aardige vrouw te zijn. Al snel zei ze dat ze wel begreep waarom mijn CV doorgestuurd was, ze vond mij wel bij deze functie passen (YES!).
Na een niet al te lang gesprek merkte ik dat het wel klikte. Ze zei met een glimlach dat ze "het wel wist", waar ik natuurlijk enorm blij van werd. 
Wat wel erg belangrijk bij hun is, is dat ik in het team zou passen. Als ze mij zou aanbevelen voor een tweede gesprek, zou ik met een aantal teamleden een gesprek hebben. Zo heeft het team ook inspraak over mijn persoonlijkheid en of ik er wel bij pas.

Net thuis aangekomen

Ik was natuurlijk helemaal happy, want dit klonk wel erg positief. Terwijl ik nog een beetje op de roze wolk zat, werd ik al gebeld door het bedrijf. Mij werd gevraagd of ik de volgende dag al langs kon komen voor een gesprek met twee teamleden! 
Natuurlijk zei ik meteen ja, en werd mijn roze wolk een beetje meer roze.

Sollicitatiegesprek nummer 2

Op de een of andere manier was ik vandaag best wel nerveus. Vandaag zou het er dus om gaan of ik wel bij hun pas of niet. Ik kreeg gelukkig de namen door, dus ik als Facebook-stalker had de personen al opgezocht. Het bleken jongen personen te zijn, dus ik hoopte op een luchtig gesprek.
Hoewel het weer een echt sollicitatiegesprek was, was de sfeer lekker losjes. Ook dit gesprek ging erg snel, maximaal 20 minuten denk ik. 
Gelukkig zei de vrouw met wie ik o.a. een gesprek had, dat ook zij het "wel wist". Persoonlijk denk ik dat dat wel positief klinkt, maar je weet het natuurlijk nooit.


Waarschijnlijk hoor ik volgende week al iets, dus ik zit nog even in spanning. Om eerlijk te zijn, zou ik erg teleurgesteld zijn als ik het niet zou worden. Het voelt zo goed namelijk!

Maar goed, nog even duimen! Ik hou jullie op de hoogte :)


Tot de volgende keer!

Laura

5 opmerkingen:

  1. Hey Laura,

    Wat super zeg!! Ik ben zeer benieuwd, maar ik ben er wel zeker van dat het goed gaat komen :) ! Echt top!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het klinkt wel heel positief allemaal maar het is nog even spannend! Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spannend zeg! Ik duim voor je mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh meid w at spannend. Ik zal voor je duimen, maar als jij ook het gevoel had dat het klikte zou het wel goed moeten komen

    BeantwoordenVerwijderen

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura