03-04-15

7 tips voor ontspannen wakker worden

Heb jij ook moeite om 's ochtends op te staan en uit je bed te komen?
Staat je lichaam nog steeds op "slaapstand" na twee bakken koffie?
Zijn zonnestralen je grootste vijand in de ochtend?

Natuurlijk is opstaan niet een van mijn favoriete bezigheden, maar het moet nu eenmaal gebeuren. Deze tips kunnen de pijn van het opstaan enigszins verzachten, maar je eigen wil speelt natuurlijk ook een grote rol!


Lees snel verder wat mijn tips zijn!

#1: Leg 's avonds alles al klaar voor de volgende ochtend. Zo hoef je niet te stressen om wat je aan gaat trekken en kan je alles op je gemak doen. Niet te vergeten dat dit je tijd bespaart, waardoor je weer tien minuten langer in bed kan blijven liggen!

#2: Voordat je alles aantrekt, spring eerst even lekker onder de douche. Gebruik een frisse douchegel, zoals grapefruit of citroen, om je ochtend meteen een goede start te geven. Heerlijk verfrissend en het geeft je energie.

#3: Zet rustige muziek op voordat je gaat slapen. Dit werkt niet voor iedereen, sommige hebben hun stilte nodig. Kan jij wel tegen wat muziek, zet dan hele rustige op. Hierdoor maak je je hoofd leeg en kan je tot rust komen. Dit zorgt ervoor dat je beter door kan slapen omdat je niet ligt te woelen en te denken.
Op Youtube zijn genoeg liedjes en CD's te vinden met rustige muziek. Probeer eens wat liedjes uit, en als je het niks vindt, zijn ze snel genoeg af gezet.

#4: Donkere gordijnen zijn fijn wanneer je een kater hebt en je met rust gelaten wilt worden. Als je echter op wilt staan, kan je juist beter lichte gordijnen of vitrages aanschaffen. Deze laten het zonlicht er doorheen schijnen, wat voor een natuurlijker ochtend ritme zorgt. In de winter is het misschien een idee om een "wake-up light" te gebruiken, de zonnestralen zijn dan altijd ver te zoeken.

#5: Makkelijker gezegd dan gedaan in de huidige maatschappij, maar zet je tv en je laptop een half uur voordat je naar bed gaat uit. Dit geeft meer rust in je hoofd en blijf je ook minder lang hangen op de bank. Hoe vaak gebeurt het niet, dat je de tijd vergeet en het opeens 1 uur s' nachts is?!
Als je het nog te vroeg vindt om daadwerkelijk te gaan slapen, lees een hoofdstuk uit een boek. Dit is zowel leuk, als ontspannend.

#6: Zorg dat je je ergens op kunt verheugen in de ochtend. Een lekker kopje koffie met vers croissantje... Als je weet dat dat op je staat te wachten, dan wil je toch zeker wel uit bed komen?

#7: Als je écht lekker wilt slapen, neem dan geen huisdier! Hoe lief ze ook zijn, eten en aandacht staat bij hun toch echt op nummer één. En jij bent de enige die hun dat kan geven. Ik denk vooral de mensen met een kat weten wel waarover ik het heb. Het voordeel hiervan is wel, dat je je nooit verslaapt.


Wat doe jij om elke ochtend fris en fruitig wakker te worden?


Tot de volgende keer!

Kelvin & Laura

14 opmerkingen:

  1. Handige tips! Ik had - zonder dat ik het doorhad - al een paar dingen zelf gedaan, zoals lichte gordijnen en een boek lezen (inderdaad veel leuker!).
    Ik ben echt geen ochtendmens haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Douchen in de ochtend maakt me duf maar ik zet wel mijn tanden in een zure appel, werkt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handige tips. Ik kan ze wel gebruiken haha

    Super leuk dit! Vooral met dat licht blauwe! Ik zou hier echt geen geduld voor hebben, haha

    Ik heb een hele gave winactie online staan. Je kan een mooie krultang van Remington winnen. Zou leuk zijn als je meedoet :)

    XxX
    www.wendyvansoest.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handige tips! Ik doe vaak mijn rolluik niet helemaal naar beneden, dan word ik sochtends altijd in het zonnetje wakker, haha. Leuk geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijne tips! Dat stukje van je ergens op kunnen verheugen werkt bij mij altijd nog het best! Als ik weet dat het een superleuke dag word, ben ik ineens heel vlug mijn bed uit haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijne tips! Mijn ochtend is altijd heel chaotisch, vaak vergeet ik mijn wekker te zetten, of hoor ik hem gewoon niet. Misschien moet ik er toch maar iets aan veranderen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijne tips! Ik zou moeten beginnen met op tijd naar bed gaan. De ochtendspits hier met twee kinderen behoorlijk chaotisch en voor een kledingkast staan twijfelen is geen strak plan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb er zelf geen last van maar mijn vriend wel haha die kan deze tips wel gebruiken! Hij doet niet altijd helemaal mee aan mij healthy lifestyle en als hij teveel suiker heeft gegeten dan is hij al helemaal moe in de ochtend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijne tips zeg! Alles klaarleggen de avond van te voren werkt enorm bij mij. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke tips! Ik slaap best wel goed, ik ga op tijd slapen en ik kan er altijd gemakkelijk uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijne tips! Ik ben echt meer een avond dan een ochtend mens dus je tips komen zeker van pas ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik slaap altijd met muziek, en vaak met de gordijnen open zelfs :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke tips, nr 4 is wel een goeie. Als de rolluiken dicht zijn geraak ik gewoon echt niet wakker

    BeantwoordenVerwijderen