21-09-2015

Truffel pasta met kip


Als je ons een beetje kent, weet je dat we gek zijn op pastagerechten. Een tijdje geleden hadden wij een verrassingszak van Oil & Vinegar gekocht (klik). In deze zak zat dus een potje met truffelsaus voor de pasta. Omdat wij eigenlijk geen zin hadden om ons uit te sloven in de keuken, besloten wij daarom deze saus te gebruiken.

Wat heb je nodig? (2 personen)

1 ui
halve chili
1 courgette
1 potje truffelsaus (Oil & Vinegar)
1 kipfilet
sap van een halve citroen
200 gram pasta
peper en zout naar smaak


Zoals je al kan zien aan de ingrediënten, is dit een simpele pasta. Dit betekent echter niet, dat het minder lekker is!

Kook de pasta zoals aangegeven op de verpakking. Snijd ondertussen de kip in stukjes en bak deze in een beetje olie in de pan. Als deze bijna gaar is, kan je de courgette in blokjes en de ui in stukjes toevoegen.


Laat dit even bakken en voeg de chilipeper toe (klein gesneden!). Proef eerst een klein stukje peper, dan weet je hoe pittig deze is. Dan kan je zelf bepalen hoeveel  je toe wilt voegen.

Als alles gaar is, kan je de saus toevoegen. Stel dat je deze saus niet hebt, kan je ook prima een champignonsaus gebruiken.
Zodra alles lekker heeft staan pruttelen, kan je het sap van een halve citroen toevoegen. Dit heb je wel echt nodig, om het gerecht lekker fris te maken. Voeg eventueel nog peper en zout toe.

Schep de pasta door de saus en serveer met een extra stukje citroen.



Eet smakelijk!

Kelvin & Laura

8 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk recept en nog niet eens zo moeilijk om te maken lijkt mij. Aangezien ik de afgelopen tijd veel nieuwe gerechten probeer wil ik deze ook keer gaan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind pasta ook lekker en ik heb bijna alles in huis, vanaaf dus mijn eigen variatie hierop dan maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gerechtje, mijn echtgenoot zou dit wel kunnen smaken denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker! Ik gebruik ook wel eens truffelolie voor de pasta. Heerlijk vind ik dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit ziet er erg lekker uit, ik krijg er meteen trek in!

    BeantwoordenVerwijderen

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura