17-07-2015

Doel deze zomer: boeken lezen!

Ik zeg altijd dat ik te weinig tijd heb om boeken te lezen, maar eigenlijk maak ik er nooit echt tijd voor. Maar wat is nou de beste tijd om een boek helemaal te verslinden? Ja, de zomer!


Sinds december hebben Kelvin en ik beide een e-reader. Ik kan het werkelijk aan iedereen aanraden. In het begin was ik bang dat ik het boek-gevoel zou missen, maar niets is minder waar. Zodra ik begin te lezen, lees ik veel sneller dan een normaal boek. Ook is het enorm fijn om in bed te lezen, je ogen gaan niet branden en worden ook niet moe.


Om me ook daadwerkelijk aan mijn doelen te houden, ga ik hier een lijst maken met de boeken die ik wil lezen.

Boek #1: Stoner - John Edward Williams

Dit boek heb ik al bijna uit, wat een heerlijk boek. Ik heb er een aantal weken zelfs niet in willen lezen, omdat ik niet wil dat het boek uit is.
Het boek gaat over het levensverhaal van Stoner. Hij wordt aan het einde van de 19e eeuw geboren en groeit op in een arm boerengezin. Hij kiest later voor een carrière aan de universiteit als docent Engels. Hij wijdt zijn leven aan de literatuur en aan de liefde – en faalt op beide gebieden.


Het is prachtig verteld, hartverscheurend op bepaalde punter, gewoon een meesterwerk.

Aantal pagina's over: 35

Boek #2: Game of Thrones De Strijd der Koningen - George R.R. Martin


Nu ik weer bijna een jaar op de serie Game of Thrones moet wachten, ga ik maar aan de boeken beginnen. Het eerste boek heb ik al uit. Ik kan bijna niet wachten om aan het tweede deel te beginnen! Ik hoor van vele dat het boek en de serie twee verschillende kanten op gaan, dus ik ben enorm benieuwd wat mij te wachten staat!

Het is wel een dikke pil, dus hier ben ik wel even zoet mee.

Aantal pagina's: 1073 (incl. personage beschrijvingen)

Boek #3: The curious Incident of the Dog in the Night-Time - Mark Haddon

Dit boek werd mij door meerdere vrienden aangeraden. Kelvin heeft deze al gelezen en was ook meteen verkocht!
Het boek is in de eerste persoon geschreven en vertelt over een 15 jarige jongen, Christopher John Francis Boone met Asperger syndroom. Hij ontdekt dat de hond van de buren vermoord is met een spitvork. Met Sherlock Holmes als zijn idool gaat hij op onderzoek uit om deze moord op te lossen.

Aantal pagina's: 192





In totaal zijn dit precies 1300 pagina's. Dit betekent dat ik elke dag minimaal 28 pagina's moet lezen, wat prima te doen is!

Als ik meer boeken gelezen krijg, is het natuurlijk mooi meegenomen, maar ik hou het voor nu hierbij.


Welke boeken willen jullie lezen deze zomer?

Tot de volgende keer!

Laura

11 opmerkingen:

  1. Leuke lijst! Succes alvast. Ik wil heel erg veel boeken lezen maar ik heb er echt geen tijd voor, jammer genoeg :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Boek nummer 3 lijkt me tof, alleen heb ik geen geduld om te lezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk lijstje! Ik wil ook echt even meer boeken gaan lezen deze vakantie!
    liefs. Jonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In de zomer lees ik idd ook de meeste boeken :) Leuke lijst heb je gemaakt! Ik weet nog niet precies wat ik wil lezen, besluit meestal random waar ik in in heb haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De Game of Thrones boeken zijn heerlijk, absoluut een aanrader. Stoner lijkt me nog wel wat, maar ik leg hem nog steeds terug in de winkel. Laatst gelezen boek (net met grote spijt dichtgeslagen) is Het meer van de meisjes. Mooi boek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stoner is echt een aanrader! Ik weet niet waarom, maar het is gewoon echt een heel goed boek. Iedereen in mijn omgeving heeft deze ook met enorm veel plezier gelezen :)
      Het meer van de meisjes ken ik nog niet, maar ik ga daar zeker naar kijken! :D

      Verwijderen
  6. Ik lees juist graag via mijn telefoon of iPad. Mijn man heeft alle delen van Game of Thrones verslonden.

    Helaas maak ik ook geen tijd vrij voor lezen. Hopelijk komt hier verandering in tijdens de vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik lees graag echte boeken.. op een ereader pak ik toch niet vaak genoeg een boek erbij. Ik heb laatst ook een summer reading lijstje geplaatst en kan al helemaal uitkijken naar het moment dat ik lekker boeken kan gaan lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb de laatste niet zo veel concentratie meer om te lezen maar hopelijk komt dit wel weer terug :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zeg ook elke zomer dat ik meer wil lezen. Komt er alleen nooit van...Na één boek haak ik altijd weer af; hoe leuk het boek ook was.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben na het geweldige Rosie Project nu bezig in de het Rosie Effect :-) Love it!

    BeantwoordenVerwijderen

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura