22-07-2015

Zomerse cocktail: Mojito

Op een warme zomeravond drink ik niets liever dan een verfrissende cocktail (met mate natuurlijk). Een van de makkelijkste cocktails, waar je ook niet een drankkast vol met alcohol nodig hebt, is de mojito. Zoet, verfrissend, ideaal voor de zomer!



Wat heb je nodig? (p.p.)
2 theelepels rietsuiker
2-3 stukken limoen
2 takjes munt
3 eetlepels Havana Club Rum
Bruisend mineraalwater


Doe de rietsuiker, de limoenstukjes en de munt bij elkaar in een glas. Pak een stamper (of een lepel) en leef je uit. Zorg dat de blaadjes geneusd zijn en het sap van de limoen vrij komt.


Voeg nu de rum toe en roer nog eens goed zodat alle smaken heerlijk vermengd zijn. De Havana Club is de rum die in het originele recept gebruikt wordt. Wij hebben het ook eens met normale rum gemaakt, maar de smaak is totaal anders. Als je een goede mojito wilt maken, is deze rum aan te raden.


Als laatste voeg je het bruisende mineraalwater toe. Je kan zelf bepalen hoeveel je erbij wilt doen, afhankelijk van hoe sterk je de mojito wilt hebben. Wij hebben dezelfde hoeveelheid water toegevoegd als de hoeveelheid dat al in het glas is.


Doe er wat ijsblokjes in, en je zomerse cocktail is klaar! Hier kan je heerlijk van genieten in de laatste zonnestralen op een warme zomeravond. 


Wij heffen het glas en zeggen: Proost!


Geniet van de heerlijke warme dagen.


Kelvin & Laura

24 opmerkingen:

  1. Ik voel me altijd zo'n mafkees, maar ik lust gewoon geen mojito! Wie lust dat nou niet? C'est moi. Doe mij maar een Pina Colada :).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn genoeg andere lekkere cocktails ;) Niet iedereen is hetzelfde.
      En wees niet getreurd, er zullen heus nog wel vaker cocktail recepten online komen ;)

      Verwijderen
  2. Oh ik houd echt van cocktails, drink het weg als limonade (gevaarlijk haha). Deze lijkt me ook heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aahhh die ga ik zeker uitproberen! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh dit ziet er zooooo lekker uit! Bedankt voor de tip :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vreemd genoeg ben ik nooit echt een mojito fan geweest TOT ik Gin Mojito heb ontdekt. Kijk het ligt dus echt wel aan die rum waar ik niet zo zot van ben. Maar heel leuk (en lekker) drankje in de zomer, of course

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lekker! Ik bestel dit wel eens op een terrasje maar eigenlijk is het zelf maken ook wel makkelijk en leuk om te doen x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh heerlijk! ik heb gisteren en eergisteren al cocktails op (maakt het uit, doordeweeks..) maar deze wil ik ook nog gaan proberen te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hm dan moet ik het toch maar eens gaan maken, is veel goedkoper dan op een terrasje een cocktail bestellen :')

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier heb ik nu eens zin in! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb serieus nog nooit een mojito gehad, shame on me... Misschien ga ik het maar eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mojito is mijn favoriete drankje <3

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ken Mojitio's eigenlijk alleen uit films! Maar het lijkt me wel een leuk drankje als ik het zo zie hier.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Klinkt als een heerlijke cocktail!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk zoizo al groot fan van de Mojito

    Bye Bye

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heb echt nog nooit een mojito op. Moet deze zomer maar eens verandering in komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik werkte vroeger in een cocktailbar en ik heb menig mojito gemaakt. Alleen vind ik ze zelf niet lekker haha! Ik zeg altijd; Een Mojito die ik lust, is geen goede Mojito! Van jullie foto's word ik wel heel blij :) Super leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou echt niet in een cocktailbar kunnen werken, ik zou de verleiding niet kunnen weerstaan! xD

      Verwijderen
  17. Lekker! Ziet er goed uit! Liefs :)

    BeantwoordenVerwijderen

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura