19-01-2015

Kip-kerrie met gele rijst

Laura was het weekend niet thuis, ik had vrij weinig zin om te koken en om eerlijk toe te geven had ik ook niet echt heel veel honger. Ik had al een dag gezondigd door friet te bestellen, dus dat zat er helaas ook niet in. Ik had nog een aantal dingen in huis liggen en dacht bij mezelf waarom maak ik geen Kip-Kerrie?! Zo gezegd zo gedaan, aan de slag!
Goed, zoals gezegd was ik alleen thuis, toen ik echter klaar was bleek dat ik veel te veel had gemaakt! Dus houdt dit recept aan voor 2 personen.

Benodigdheden:
1 kipfilet
200 gr. wokgroente
3 theelepels kerrie
100 ml kookroom
1 kopje yoghurt
3 a 4 handjes rijst

Het is echt enorm simpel om dit te maken en dus een ideale snelle maaltijd, ik moet wel eerlijk toegeven dat het wel even wennen was. Dit komt vooral omdat ik de kip kerrie uit de potjes gewend ben. Kortom veel e-nummers enzo.

Zet een pan water op om de rijst in te koken. Zout het water en doe ongeveer 2 theelepels kerrie of kurkuma bij het water. Hierdoor krijg je de meest mooie gele kleur aan je rijst. Als het water aan de kook is voeg je de rijst toe en kook je deze zoals aangegeven op de verpakking. Ik laat mijn rijst altijd nadampen(met de deksel op de pan en het vuur uit) als ik het heb afgegoten. Zo krijg je een mooie structuur en plakt de rijst niet. Dit zorgt er ook voor dat je daarna tijd hebt om de kip-kerrie te maken. Zo hoef je geen 2 dingen tegelijk te doen, je rijst zal sowieso warm blijven met de deksel erop.

Snijdt de kip in blokjes en doe een scheutje olie in de koekenpan. Zodra de pan heet is kan de kip erin samen met de kerrie. Dit zorgt ervoor dat de kerrie direct smaak afgeeft. Op het moment dat de kip een beetje kleur krijgt kan je de kookroom toevoegen. De wokgroente doe ik zelf op het laatste moment erbij, ik houdt namelijk wel van knapperige groenten. Houdt je hier niet van? voeg dan de groenten nu toe.

Laat het geheel op laag vuur even sudderen en proef of het naar je wens is. Wil je het wat frisser kan je nu de yoghurt toevoegen, zo niet dan laat je hem zo. Dit is ook het moment waarop ik mijn groenten toevoeg. Nog even 2 minuten op wat hoger vuur en je kan opscheppen.

Eet smakelijk!

Kelvin en Laura

2 opmerkingen:

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura