19-09-2015

Listerine Advanced White - Werkt het ook echt?


Iedereen wil wel mooie, witte tanden hebben. Maar om nou meteen naar de tandarts te gaan om te te laten bleken, gaat mij toch wel echt te ver.
Laatst zag ik een reclame over de nieuwe Listerine, die je tanden witten zou maken. Zou het ook echt werken?


Mondverzorging kan natuurlijk nooit kwaad, maar als je er ook nog stralende witte tanden zou krijgen...

Listerine beweert dat je met twee keer spoelen per dag (na het tanden poetsen) je al binnen twee weken zichtbaar verschil zou zien. Bij alle andere Listerines moet je 30 seconden spoelen, bij deze is het een minuut.

Hoewel ik bij de andere soorten altijd een brandend gevoel kreeg in mijn mond, had ik dat bij deze absoluut niet!


Ik vond het heel raar om een foto van mijn mond zo te maken, maar ik heb geprobeerd het zo duidelijk mogelijk te maken. Ik draag geen make-up, dus dan kan de kleur van mijn tanden niet beïnvloeden.

Deze foto is dus gemaakt voordat ik begon met Listerine Advanced White.


Ik heb braaf twee keer per dag gespoeld met Listerine Advanced White. Nou heb ik geen wekker gezet zodat het precies een minuut is elke keer. De ene keer was het dus wat langer, dan andere keer wat korter.

We zijn nu 2,5 week verder. En, kan je verschil zien?


Wat mij zelf nu opvalt, is dat mijn tanden op de foto een stuk geler lijken. In real life heb ik juist het gevoel dat ze wel degelijk witter geworden zijn. Dit kan natuurlijk ook komen, omdat je hoopt dat ze witter worden (een soort placebo effect).

Toch ben ik zeer te spreken over deze mondspoeling! Kelvin gebruikt deze nu ook, en ook bij hem heb ik echt het gevoel dat zijn tanden witter geworden zijn. We hebben ook wel degelijk het gevoel dat onze tanden een stuk schoner zijn nadat we de spoeling gebruikt hebben.

Het enige nadeel is, dat het redelijk prijzig is. Een fles Listerine Advanced White kost €6,99 voor 500 ml en we deden er samen 3 weken over. Per persoon betaal je dus €1 per week aan mondspoeling. Gelukkig zijn ze vaak in de aanbieding, dus daar zijn we nu constant op aan het azen. 

Welk whitening product gebruiken jullie?


Tot de volgende keer!

Kelvin & Laura

8 opmerkingen:

  1. Oei het is niet te merken. Listerine is trouwens heel slecht voor je gebit. Soms (4x per jaar) poets ik met natriumbicarbonaat en dat houdt ze wit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik geen speciale tand-spoeling omdat ik nog nooit het idee heb gehad dat het ook echt werkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik gebruik ook geen spoeling o.i.d., alleen tandpasta. wel fijn dat je het gevoel hebt dat het werkt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook een beetje het gevoel dat het juist geler is geworden. Maar het gevoel is ook heel belangrijk natuurlijk. Als je je er lekker bij voelt, gewoon lekker blijven doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je het fijn vind, zou ik het gewoon blijven gebruiken als ik jou was!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey toevallig, ik ben deze ook aan het testen (net 2 dagen ofzo) vind het ook fijn om te gebruiken. Of het echt werkt weet ik niet. Mocht je ooit in duitsland komen, daar is het een stuk goedkoper. Namelijk 3,45 bij de DM drogist. Zelf gebruik ik hiernaast nog Colgate Max white luminous waar ik ook net pas mee ben begonnen maar goede reviews van zag.

    ❤ Sann | www.Piixel.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bevat 10% alcohol; is slecht voor het tandvlees!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik gebruik ook een tandpasta waar houtskool inzit. hier is het hartstikke duur, daarom haal ik altijd een flinke voorraad uit Duitsland. Daar kost het 0,89 per tube. De Listerine white heb ik vandaag daar ook gekocht kost 3,50 veel goedkoper dus. Ben benieuwd...

    Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura