14-09-2015

Romige aardappel-ovenschotel met knapperig spek


Loopt het water je al in de mond als je dit ziet? Bij ons gebeurt dat in ieder geval wel weer, want wat was dit ongelofelijk lekker! Zonder heel veel moeite is dit te maken, en geloof ons maar... je kan neit stoppen met eten.


Wat heb je nodig? (voor 4 personen)

250 gram champignons (in kwarten)
1 prei in ringen
1 sjalot in grove halve ringen
halve chilipeper
1 eetlepel Provençaalse wijnazijn
2 theelepels paprika-chili kruiden
300 gram krieltjes
300 gram mager rundergehakt
240 gram Boursin cousine Light
75-100 gram strooikaas
4 plakken bacon

Verwarm de oven voor op 200 graden.
Smoor de prei en de uien alvast in een beetje olie, zodat ze helemaal gaar worden in de oven. Voeg de kruiden toe, samen met de champignons, aardappels en de azijn. Laat dit nog even verder bakken.


Doe dit mengel in de ovenschaal/braadslee. Bak daarna het gehakt gaar met peper en zout en voeg de Boursin cousine toe zodat deze nog kan smelten in de koekenpan.

Meng alles in de braadslee zodat alles goed verdeeld is.


En nu, de laatste stappen! Strooi kaas over het gehakt - aardappel mengsel zodat alles mooi bedekt is. Omdat we dit voor 4 personen gemaakt hebben, hebben we vier plakken ontbijtspek er bovenop gelegd. Dit gaat in de oven bakken en knapperig worden.


Na ongeveer 20 minuten in de oven komt dit meesterwerk eruit. En geef toe, dit ziet er toch mega lekker uit?!


Wij konden niet meer stoppen met eten zodra wij eenmaal begonnen waren. Een ding wat zeker is, is dat jullie precies hetzelfde zullen hebben.


Moeten we je nog meer overtuigen om dit te maken?

We zijn heel erg benieuwd hoe je dit gaat vinden!


Eet smakelijk!

Kelvin & Laura

12 opmerkingen:

  1. De combinatie van kaas, krieltjes en Boursin lijkt mij erg lekker.
    Heel leuk om te lezen dat jullie dit zo lekker vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O mijn man gaat dit heerlijk vinden! Met wat kouder weer vind ik ovenschotels goed passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt echt super lekker ! I wanttt *_*

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O hemel, echte winterkost! Ik houd ervan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OKE! Ik ben verkocht! Ik moest dit even zeggen, want ik zie die plekken spek.. nom! Ik mocht laatst dat opeten, mom had het alleen nodig voor de spinazie smaak te geven en ik houd van BACON. Oh, er gaat meer in dan spek, haha nee, joke! Het lijkt mij goddelijk met de prei, de champignons, de kaas erbij en dan de romige smaak, inclusief het vlees. Damn, MAAAM. Ik heb een nieuw recept, haha! :")

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laat je het weten als jij/je moeder het gemaakt heeft? :) We zijn enorm benieuwd hoe je het vindt :D
      Smakelijk ;)

      Verwijderen
  6. Ziet er heerlijk uit zeg! Geloof het of niet heb gisteren pas mijn eerste ovenschotel gemaakt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is een van de weinige gerechtjes die je gepost hebt waar ik niet wild van ben, ik ben namelijk niet zo zot op kaas. Eigenlijk vreemd, want mac & cheese vind ik heerlijk, maar zo het krokante laagje kaas haal ik er altijd af. Haha. Maar voor de rest knap gerecht weeral!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah jammer dat het niet iets voor jou is :( Hopelijk vind je het volgende gerecht wel lekker :D
      En misschien kan je het maken zonder kaas, maar met extra spek erop ;) denk dat dat best lekker is hoor!

      Verwijderen
  8. Ziet er lekker uit! Al sla ik de ontbijtspek en gehakt dan over. ^^

    BeantwoordenVerwijderen

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura