07-09-2015

Guilty Pleasure: Mac & Cheese


Iedereen heeft wel een guilty pleasure, en voor ons is dat echt Mac & Cheese. Pasta gaat er sowieso altijd wel in bij ons, maar een romige kaassaus maakt het echt af.
Deze Mac & Cheese staat letterlijk binnen 10 minuten op tafel, dus het is ook prima te maken als je geen zin hebt om lang in de keuken te staan.


Wat heb je nodig? (4 personen)
250 gram stevige pasta
60 gram boter
60 gram bloem
500 ml halfvolle melk
1 eetlepel mascarpone
100 gram jong belegen kaas
125 gram pecorino (of andere zoute, harde kaas)
peper en zout

Kook de pasta zoals aangegeven op de verpakking. Let op dat je deze net niet helemaal gaar kookt, we laten het nog even garen in de saus.

Smelt de boter in een grote pan. Voeg de bloem toe en roer deze goed door. Het zal flink gaan pruttelen, wat een goed teken is. Dit betekent dat de bloem aan het garen is. Als dit even heeft staan garen, kan je beetje bij beetje de melk gaan toevoegen. Gebruik een garde om er een glad geheel van te maken.

Je blanco saus is nu klaar. Het moment is aangebroken om deze saaie saus om te toveren tot mega super awesome saus!
Voeg de kaas toe en blijf goed roeren zodat alles goed kan smelten en je de beste kaassaus ooit krijgt. Niet vergeten de mascarpone toe te voegen, dit kan je doen als de kaas al redelijk gesmolten is.

Breng de saus op smaak met flink wat peper en een beetje zout. Hou je zeker niet in om te proeven, zo kan je het beste inschatten hoeveel je toe moet toevoegen.


Voeg een scheutje van het kookwater van de pasta erbij om de saus wat lichter te maken.

Als de pasta bijna klaar is, kan je deze afgieten en in de saus verder laten garen, dit duurt ongeveer 1 minuut.

En dan is je Mac & Cheese al klaar! We raden je wel aan een frisse salade erbij te eten, want het is best een zware saus. Wij maakten rucola met een zure vinaigrette van olijfolie, dragonazijn en peper en zout.


Als je pasta over hebt, moet je dit zeker niet weggooien. De saus zal enorm opstijven, maar dat kan je de volgende dag prima weer oplossen door middel van een beetje melk erbij te doen.


Wat is jullie ultieme guilty pleasure?

Eet smakelijk!

Kelvin & Laura

10 opmerkingen:

  1. Dit lijkt me lekker! Macaroni met kaas ben ik ook gek op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dit had ik in Canada voor het eerst op alleen zij gooide er ook hot dogs door heen XD een erg gezonde maaltijd, hahaha..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmm dit klinkt heel erg lekker! Ik vind van die Mac&Cheese uit zo'n pakje al erg lekker, maar vaak zijn die krengen zo duur. Zelf maken is denk ik veel goedkoper en misschien net zo lekker :D
    Ik ga dit recept zeker een keertje proberen ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oehh, ziet er erg lekker uit! Lekker snel klaar ook. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit heb ik altijd al een keer willen eten. Ik zie het vaak in Amerikaanse films en series voorbij komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier kan je mij ook wel voor wakker maken. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mmmmh! Héérlijk. Ik moet toegeven, ik eet het meestal gewoon uit "een pakje" maar misschien toch de moeite waard om het zelf te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hoor hier altijd heel veel mensen over, maar zelf heb ik het nog nooit gehad!

    BeantwoordenVerwijderen

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura