13-08-2016

Met de lift naar de ruimte?


Een week geleden las ik het, over een tijdje zal het mogelijk zijn om met de lift naar de ruimte te gaan. Als ik dat zo lees, krijg ik nu al hoogtevrees.

Even samengevat: astronauten hoeven niet meer vanaf de aarde op te stijgen, maar gaan eerst met een lift van 20 km omhoog, om vanaf daar opgepikt te worden van een platvorm met een ruimteschip. Dit zou enorm veel brandstof moeten schelen, want de ruimteschepen zouden ook daar kunnen tanken en nieuwe voorraden kunnen ophalen.
Canada en Japan zijn al bezig verschillende varianten te maken.


Wait What?

Oké, het idee is erg leuk hoor! Maar ik zie mezelf nou niet zo snel even de lift pakken de ruimte in. Dat gaat toch enorm wiebelen met de wind?

En stel dat de stroom uitvalt of je gewoon blijft hangen? Komen ze je dan "redden" met een heteluchtballon? 

Maar weet je wat ik nog het meest verontrustend vind? Ze willen daar boven ook een hotel gaan maken. Hartstikke leuk toch dat wij niet-astronauten ook heerlijk kunnen genieten van het uitzicht. Als je wel een dare-devil bent, lijkt me dat enorm leuk hoor! Ik krijg er alleen wel al de kriebels van als ik er aan denk. Bedenk even dat de Mount Everest bijna 9 km hoog is (gemeten vanaf de zeespiegel). Dan zit je dus sowieso hoger dan 2 Mount Everests op elkaar gestapeld.


Nogmaals, het idee vind ik erg goed! Ik vraag me alleen af hoe dat ooit gemaakt zal worden...

En wie weet... misschien is het over 50 jaar hartstikke normaal om de lift te pakken naar de ruimte. Vijftig jaar geleden had men ook nooit gedacht dat er ooit iemand op de maan zou lopen...


Ik ben heel erg benieuwd wat jij van dit idee vindt! Zou jij naar het ruimte-hotel gaan?


Tot de volgende keer!

Laura

1 opmerking:

  1. Brrr nee het lijkt mij nog steeds niks. Ik vind de lift in de Kalvertoren in Amsterdam al te hoog hahaha. En daarbij gok ik dat dit voor veel mensen onbetaalbaar zal zijn, want goedkoop zal het vast niet worden.

    BeantwoordenVerwijderen

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura