24-08-2016

Project Pan | Finish 10 by X-mas INTRODUCTION (Bloggers Collab)


Laatst hadden Dalinka van Placefuly.nl en ik al een Project Pan gehouden. Het beviel ons zo goed, dat wij er nog eentje wilden houden! Het leek ons leuk om jullie ook te vragen om mee te doen, en een aantal bloggers hebben hierop gereageerd!
Vandaag de introductie van Project Pan: Finish 10 by X-mas.

Wat is Project Pan?


Voor wie het concept van Project Pan niet kent, leg ik het nog eventjes uit. 
Vaak heb je beauty-en verzorgingsproducten in je lade liggen, maar die gebruik je niet (meer). Ook kan het gebeuren dat je dat ene make-up product niet zo fijn vindt, en deze dus stof ligt te vangen in jouw collectie. Bij Project Pan kies je een aantal producten uit die je helemaal op wilt maken, of een vastgesteld doel bereiken. Op deze manier maak je weer wat ruimte in je stash en vind je misschien wel een verloren pareltje.

Ons doel


Dalinka en ik hebben afgelopen maand een oproep geplaatst of er meiden waren die mee wilden doen. In totaal gaan wij met 7 meiden deze uitdaging aan. Zoals je wel aan de naam kan zien, gaan wij 10 producten proberen op te maken voor 24 december. Wij hebben dus precies 4 maanden de tijd. Als we voor de deadline al een product hebben opgemaakt, kunnen wij hiervoor een vervanging pakken (dit hoeft niet).

Elke maand zullen wij een update plaatsten over hoe ver wij al gekomen zijn, en wat wij van de producten vinden.

Ik heb het mezelf redelijk moeilijk gemaakt, dus ik kan niet wachten mijn producten te laten zien!

De producten!



Sephora Nano lipliner - Pleasant Plum



Lipliners gebruik ik eigenlijk niet, dus voor nu is het een perfect product om op te maken. Deze kleur is een diepe bessenkleur. Mij lijkt deze kleur perfect voor in de herfst, ik hou dan wel van "berry" lippen. Ook past deze kleur erg goed bij de lipstick die ik gekozen heb.


MAC Mineralize Rich Lipstick - Lush Life


Is dit niet een prachtige kleur? Waarom zou ik deze dan zo graag willen opmaken? Nou, ondanks dat het MAC is, is het een van de slechtste lipsticks die ik ooit gehad heb. De kleur is werkelijk prachtig, maar na 2 uur zie je er uit als Pipo de Clown. De lipstick gaat erg snel "bloeden" en het is een ware uitdaging het mooi te houden. Ik weet dat ik deze lipstick anders in mijn lade laat liggen, daarom hoop ik nu de waarde uit het product te halen (want ja, deze variant is duurder van de normale lipsticks!).

Hier een klein overzichtje van de grootte van de lipliner en de lipstick. Het is genoteerd op een A6 formaat.



MAC Cremesheen Glass - Delight


Dit product van MAC vind ik dan wel weer erg fijn. Het is een prachtig neutraal kleurtje dat eigenlijk overal wel bij staat. Geen idee eigenlijk waarom ik deze bijna nooit pak. Hoogste tijd dus dat ik deze lipglass wat liefde ga geven.


Catrice Camouflage Cream - 010 Ivory


In de vorige Project Pan heb ik al een concealer opgemaakt, dus ik ga het weer proberen. Deze zal wel een stuk moeilijker worden, omdat deze erg dik is. Het lijkt me sterk dat ik deze concealer helemaal op ga maken voor de deadline, maar ik ga hard mijn best doen!


Rimmel BB Cream 9-in-1 Light


Foundations... Ik gebruik ze eigenlijk niet! Deze BB cream heb ik ooit eens gekocht voor een speciale gelegenheid, maar daarna heb ik hem nooit meer aangeraakt. Ik geef eerlijk toe dat ik dit weekend even geprobeerd heb hoe deze is. Nou, dat was dus geen succes! Ik kreeg zo'n vieze laag alsof je het van mijn gezicht af kon krabben. Maar... als ik deze meng met mijn dagcrème, krijg ik een prachtig effect! Op deze manier ga ik deze BB cream dus ook gebruiken.


NYX Blush - Peach


Ik heb een zwak voor blush. Het nadeel is, dat je er zo ongelofelijk lang mee doet. Deze blush van NYX gaat ook al jaren mee en is een favoriet als ik een lichte kleur op wil hebben. Helaas is de verpakking kapot en daarom vind ik het wel tijd worden dat deze op gaat. Ik heb al flink de pan (het ijzertje) geraakt, maar ik weet zeker dat ik hier nog wel even mee bezig ben.


MAC Eyeshadow - Nocturnelle


Volgens mij is dit mijn allereerste oogschaduw die ik ooit bij MAC gekocht heb... en dat ik al een tijdje geleden! Tijdens de wat donkere dagen hou ik er van om een smokey eye te dragen. Ik weet zeker dat ik Nocturnelle veel liefde ga geven de komende tijd.


 Naobay - Calming Face Toner


Deze facetoner zat in de Blux Box die ik op het I Love Beauty event gekocht heb. Nooit heb ik deze aangeraakt, maar zijn tijd is nu gekomen. Helaas kan ik niet zien hoe vol deze zit, dus ik moet hierbij gaan schatten. Ik ben nogal laks met het goed reinigen van mijn gezicht. Hopelijk ga ik het nu goed bijhouden.


Sephora - Moisturizing Beautifying Water


Ook dit product heb ik praktisch niet aangeraakt. Met dit rare weer wordt mijn huid snel droog, dus dit lijkt mij ideaal om snel even op te doen. Het trekt ongelofelijk snel in en laat ook nog eens een lekkere geur achter. Ik ben heel benieuwd hoe ik dit product ga vinden als ik het langer achter elkaar gebruik.


The Body Shop - Satsuma Shower Gel 


En als laatste (een echt verwenproduct voor mij) The Body Shop Satsuma Shower Gel. Hier zat letterlijk nog een sticker over de dop, dus er is nog geen druppel uit. De geur is wel heerlijk verfrissend en ruikt naar citrus. Toch heeft deze showergel ook een warme toon, waardoor ik deze voor zowel in de ochtend als in de avond ga gebruiken. Heerlijk!


En dat zijn mij 10 producten die ik de komende tijd intensief ga gebruiken. Ik vind het hartstikke leuk dat meerdere bloggers meedoen, en ik kan niet wachten om alle updates te gaan zien!

Kijk dus ook zeker even op de blogs van de andere meiden, het is zeker het lezen waard! Femke heeft zelfs een Youtube kanaal waar ze updates zal plaatse.


De meiden (klikbare links):

Klaudia (Instagram)
Romy 

Tot de volgende keer!

Laura

4 opmerkingen:

  1. Leuke productjes die je hebt uitgekozen! Ik ben ook echt slecht in het reinigen van mijn gezicht. Vandaar dat ik ook een reiniger in mijn project heb gestopt :) Ik ben benieuwd naar je verdere updates

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De lipstick ziet er inderdaad heel mooi uit. Jammer dat die uitloopt, want dat is alles behalve charmant bij dit soort kleuren. En grappig dat jij de bb cream op zichzelf niet fijn vindt. Ik vind hem juist erg goed haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie producten hoor, ben benieuwd hoe ver je komt in vier maanden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes met de challenge, de lipstick is echt super mooi <3

    BeantwoordenVerwijderen

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura