13-03-2015

Gnocchi met spinazie en gorgonzola

Wij hebben het heel vaak, dat we kiezen tussen pasta of aardappeltjes uit de oven. Maar eigenlijk zijn er nog zo veel meer mogelijkheden voor je avondeten! Nou is dit ook wel van aardappel gemaakt, toch valt dit niet te vergelijken. Gnocchi... Ik blijf de textuur maar "raar" vinden, maar toch is het super lekker en enorm makkelijk te maken.


Boodschappenlijst:
1 pak Gnocchi van 500 gram (te vinden bij de pasta en rijst)
450 gram diepvries spinazie
1 flesje magere kookroom
2 tenen knoflook
150 gram gorgonzola (of andere kaas die je lekker vindt)
1 snufje chili vlokken
peper en zout naar smaak

Kook de gnocchi in een pan met genoeg water. Het is heel makkelijk om te zien wanneer ze gaar gekookt zijn, dan komen ze namelijk boven drijven.

Verwarm de diepvries spinazie in een koekenpan en bak hierbij de knoflook. Als de spinazie volledig ontdooid is, voeg dan de chili vlokken toe en brokkel de gorgonzola erbij in de pan. Je zal meteen merken dat de kaas heerlijk gaat smelten.

Zodra alles lekker aan het pruttelen is, kan je de kookroom toevoegen. Laat dit goed pruttelen zodat je saus wat dikker wordt.

Zodra de gnocchi boven komen drijven, kunnen deze afgegoten worden. Voeg de gnocchi daarna nog bij de saus toe en "bak" ze even mee.

Binnen no time staat een heerlijke en niet eens zo ongezonde maaltijd op tafel!


Eet smakelijk!

Kelvin & Laura


9 opmerkingen:

  1. Ik ben dol op Gnocchi en maak er ook graag leuke recepten mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb nog nooit Gnocchi op, erg he? Lijkt me best lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. yummy, I like that combination :-)

    fijne weekend!

    www.fashionjudy.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Al hou ik niet zo van spinazie, dit ziet er wel lekker uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oehh lekker! Ik wil al een hele tijd zoiets maken, maar omdat ik de enige ben die dit dan eet doe ik het steeds niet x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog nooit geprobeerd, ziet er wel lekker uit! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura