27-01-2016

PERSONAL | Stage Update


Dit artikel is wat later online gekomen dan gepland, maar ik had gisteren heel voorzichtig iets te vieren... Op mij stage gaat het namelijk erg goed!

Zoals jullie misschien al weten, loop ik stage bij Maastricht University en daar doe ik onderzoek naar kanker.
In kanker veranderen heel veel processen, en wij proberen één bepaald proces te begrijpen.

Sinds oktober (en ook 3 weken in augustus) ben ik hier fulltime mee bezig. En we hebben echt prachtige resultaten! Ik kan hier niet gaan uitleggen wat we precies gedaan hebben (dat mag gewoon niet, en tevens is het te moeilijk om even kort uit te leggen), maar op drie verschillende manieren zien we steeds hetzelfde. Een teken dat het dus hoogstwaarschijnlijk geen toeval is!

Toch moeten we onze resultaten ook nog met andere methoden kunnen aantonen om er zeker van te zijn dat het niet toevallig "iets" is wat we zien.

Mijn begeleider is hier ook echt mega enthousiast over en denkt dat mijn resultaten wel gepubliceerd kunnen worden als we het nogmaals kunnen aantonen. Ook heeft hij voorzichtig gezegd dat ik als auteur genoemd ga worden als het zover komt!
Hoe ongelofelijk gaaf is dat?! Ik had nooit verwacht dat de kans bestaat dat mijn resultaten misschien gepubliceerd gaan worden én dat ik ook nog als auteur vernoemd ga worden. Ik zal natuurlijk geen eerste auteur worden, maar dat dan ik in het rijtje kom te staan.... echt geweldig!


Dit was natuurlijk even een mini-feestje waard gisteren. Natuurlijk is nog niks zeker, maar ik ben nu wel heel erg aan het duimen dat de andere experimenten ook goed zullen gaan.


Hoe gaat het bij jullie op school/werk/stage?


Tot de volgende keer!

Laura

12 opmerkingen:

  1. Wauw dit is echt geweldig. Knap dat je je als stagiaire er helemaal in vastbijt, auteursrecht is dan ook iets dat je toebehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw super Laura! Echt super gaaf, snap dat da wel goed moet voelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tof he! dat is wel een feestje waard ja. Hopelijk helpen de resultaten ook echt bij mensen om de kanker te bestrijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw dat is echt super goed nieuws! Wat gaaf :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gaaf nieuws, gefeliciteerd! En dat je in het lijstje van auteurs komt te staan is inderdaad heel gaaf, maar ik vind dat je dat ook echt wel verdiend hebt als ik zo hoor wat je al allemaal hebt gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wow wat knap van je. ik hoop dat het ook resultaten gaat opleveren voor zieke mensen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo! Echt goed van jou zeg! Ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gaaf zeg, dat het onderzoek zo voorspoedig loopt. Dat is goed nieuws, ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat onwijs tof zeg! Ik ben heel benieuwd wat het is en of deze ontdekking binnenkort meegaat spelen bij de rol van kanker.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super dat het zo goed gaat met het onderzoek zeg! Ik ben benieuwd naar de volgende update ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura