25-11-2014

Easy, Quick and Yummy!: Andijvie stamppot

De koude dagen zijn aangebroken, en bij ons borrelt het stamppot gevoel dan op! Het fijne is, dat stamppot lekker goedkoop en snel klaar is!

Voor 2 personen:

2 zakjes aardappelpuree poeder
300 gram andijvie
200 gram spekjes
1 magere rookworst
1½ eetlepel dressing


Bak de spekjes uit, totdat er eigenlijk alleen nog maar knapperige stukjes over blijven. Gooi het vet niet weg, dit wordt onze jus. Lijkt je dit te vet? Dan kan je natuurlijk een zelf jus maken of een zakje instant jus gebruiken.

Wij eten de andijvie rauw, dus wij koken de andijvie niet om wat meer "bite" te hebben. Wil je de andijvie wel koken? Doe dit dan terwijl de spekjes uitgebakken worden.

Maak de aardappelpuree zoals aangegeven staat op de verpakking. Schep nu de andijvie door de aardappelpuree, samen met de spekjes.

Voordat je gaat opscheppen, doe je de magere rookworst in de magnetron. Volg de instructies op de verpakking. Pas op voor de hete stoom als je de rookworst uit de magnetron pakt!!

Natuurlijk kan je het hierbij laten, maar wij deden nog een beetje dressing over de de stamppot. Dit geeft net een frisse "twist" aan het gerecht, dus ik kan dit zeker aanraden!


Eet smakelijk!

Kelvin & Laura

10 opmerkingen:

  1. Dat ziet er goed uit, een lekkere winterkost.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind stampot rauwe andijvie echt het lekkerste bijna wat er is. Ik hou echt van Nederlands eten, leuk dit recept.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je van stampot andijvie houdt moet je ook zeker eens proberen om een eetlepel van de dressing of een vinaigrette toe te voegen per portie! Lift het hele gerecht op.

      Verwijderen
  3. Wat een goed idee om het met aardappelpuree zakjes te doen, echt handig als je haast hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ieks, ik denk niet dat deze combi echt voor mij is weggelegd. Maar wel leuk om eens een oer-Hollands recept te zien in plaats van al die fancy recepten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er echt heerlijk uit, ga ik toch maar eens proberen (ondanks dat ik niet zo heel fan van stamppotten ben)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goeie tip voor de Hollandse avond in mijn culturele keuken! haha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er heerlijk uit, ik ben dol op stamppot, vooral andijvie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Andijviestamppot is mijn favoriete stamppot! Lekker snel om het met zakjes puree te maken, maar ik vind het zelf toch lekkerder met zelf gestampte aardappels ;). Wel een ideale manier om supersnel eten op tafel te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura