18-11-2014

Easy, Quick and Yummy!: Nacho's uit de oven

Zoals vorige week al beloofd, komt er elke week een "Easy, Quick and Yummy!" online. Deze week besloten wij voor de nacho's te gaan. Dit is ook een perfect gerecht als je met meerdere aan een tafel zit, zodat iedereen uit de ovenschaal wat kan pakken. Lees snel verder hoe we deze nacho's gemaakt hebben!

Voor 3 - 4 personen:

500 gram gehakt (voor de vegetarische variant kan je natuurlijk vega-gehakt gebruiken)
1 klein blikje tomatenpuree
2 theelepels sambal
1 zakje strooikaas
1 zak nacho's naturel
1 klein potje crème fraîche

Peper en zout naar smaak


Verwarm de oven voor op 200 graden. Bak het gehakt rul, je hoeft hiervoor geen olie in de pan te gebruiken omdat het gehakt al genoeg vet van zichzelf heeft. Het vocht dat van het gehakt af komt, moet je niet afgieten, deze gaan we gebruiken om de tomatenpuree te laten oplossen. Wanneer het gehakt gaar is, voeg je de tomatenpuree toe met peper, zout en sambal. Merk je dat de tomatenpuree meer vocht nodig heeft, kan je een beetje water toevoegen. Eventjes laten pruttelen, en je gehakt is al klaar.

Pak een ovenschaal om het gehakt in te doen. Strooi over het gehakt een beetje kaas als een soort beschermlaagje, zodat de nacho's niet meteen klef worden. Doe nu de nacho's boven op het laagje kaas en strooi hier weer kaas overheen. Zorg dat overal wat zit, wees niet zuinig! Dit gaat namelijk heerlijk krokant worden.

Doe de ovenschaal in de oven en wacht totdat de kaas gesmolten is. Als je ze begint te ruiken, zijn ze klaar!

Voor een wat fris accent hebben wij er later crème fraîche overheen gedaan. Een klein beetje aanlengen met water maakt het handiger om er overheen te verdelen.

Om het niet alleen maar ongezond te houden, hebben wij hierbij een salade met komkommer, tomaat en avocado's gegeten.


Eet smakelijk!

Kelvin & Laura

25 opmerkingen:

  1. Ziet er heerlijk uit, ik ben gek op nacho's met gesmolten kaas!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zucht, ik krijg altijd zo'n honger van jouw posts eh :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er heerlijk uit! Ik ga het is proberen van de week X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah heerlijk! Ik krijg gelijk weer honger!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohh ik krijg hier echt spontaan honger van! Ik ben gek op nacho's zeker als er lekker veel kaas over heen gaat <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat lekker! Hier krijg ik honger van!

    X Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dit ziet er heerlijk uit, echt iets om eens uit te proberen op een luie zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb het nog nooit zelf gemaakt maar dit eten wij meestal als we naar een mexicaans restaurant gaan en het is zo lekker x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er heerlijk uit! Fijn z'n makkelijk recept ^^ x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb nog nooit Nacho's gehad maar vind het er wel heel lekker uit zien maar eens proberen:D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nacho's heb ik nog nooit gegeten.. Het lijkt me wel erg lekker :D

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit lijkt me echt zo ontzettend lekker! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh heerlijk recept! Wij eten dit soms ook :) Vaak bij een leuk filmpje wanneer de kindjes slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De laatste keer dat ik nacho ovenschotel maakte dacht mijn vriend dat ik hem wilde vergiftigen. Hij praat er nu nog steeds over haha! Misschien is dit recept wel een goede retry om te bewijzen dat ik het wel kan! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat is natuurlijk niet de bedoeling Roxanne. Deze ovenschotel kan eigenlijk bijna niet fout gaan. Het is wel belangrijk de oven in de gaten te houden, op een gegeven moment gaat het namelijk erg snel en kunnen de nacho's verbranden

      Verwijderen
  15. Ah, wat een heerlijk recept! Ik heb er nu ontzettend veel zin in haha :) xo

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit ziet er erg lekker uit, mjammm. Hongerrrrr

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nommiee! Ik mis alleen wat kruiden ofzo?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ooe lekker! Ik had er zelf alleen nog wat maïs en tomaten bij gedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura