27-11-2014

Lunch: broodje gerookte zalm met salade

Een boterham tijdens de middag, daar is niks mis mee! Toch lunchen we vaker wat uitgebreider als we samen thuis zijn.
Onze kat Billy was laatst jarig, waardoor ik hem toch graag iets lekkers wilde geven. Ik besloot voor gerookte zalm te gaan (niet te veel natuurlijk, dat zou niet gezond zijn). Nou bleef er natuurlijk best veel zalm over, waar wij deze heerlijke lunch mee maakten.

Voor 2 personen:

1 afbak stokbrood
gerookte zalm
kappertjes
1 handje kerstomaatjes
1 zakje gemengde sla


Het stokbrood kan volgens de verpakking gebakken worden. Ondertussen sneden wij de tomaatjes en voegden wij de gemengde sla en de dressing toe in een kom. In de kom deden wij een beetje dressing om de salade aan te maken. De dressing hadden wij nog in de koelkast staan, wat wel zo makkelijk was. 

Als het stokbrood gebakken en afgekoeld is, kan de gerookte zalm op het stokbrood gelegd worden. Hierbij is het lekker om ook een beetje van de dressing over de zalm te druppelen. Leg er als "finishing touch" nog wat kappertjes op en klaar is je heerlijke lunch.

Zoals ik al eerder zei, was dat onze kat Billy wel weg van de zalm. Jankend liep hij voor onze voeten, smekend om meer. Nou hebben onze katten het absoluut niet slecht, maar Billy houdt van overdrijven als het gaat over eten. Het was ook best moeilijk om foto's te maken, zie de je hier beneden ziet. 



Eet smakelijk!


Kelvin & Laura

15 opmerkingen:

  1. Als ik thuis ben rond lunchtijd (in het weekend dus) maak ik ook graag een luxer broodje. Gerookte zalm is ook een van mijn favorieten, maar ik vind het nóg lekkerder met een beetje (kruiden)roomkaas eronder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh ik ben dol op zalm! Ziet er heerlijk uit X Laura www.mixtfashion.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalm en ik gaan goed samen! Van dit soort broodjes word ik helemaal happy! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ik hou van gerookte zalm, zeker tussen een wrap! Ga het ook eens tussen een broodje proberen x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zalm is altijd lekker! Met kappertjes heb ik het nog nooit gegeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmm, heerlijk ik houd erg van zalm :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat klinkt super lekker. Ik vind het ook altijd zo lastig om foto's te maken van mijn food. Maar het is je goed gelukt! Als ik kan, lunch ik ook het liefst uitgebreid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Altijd lekker een broodje, met een kom soep, nom nom :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah, lekker! Ik ben dol op zalm :) En arme Billy haha, mijn hondje Nina heeft precies hetzelfde wanneer ze ei of knakworstjes ruikt :p xo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hmm... wat lekker zeg, daar heb ik nu wel zin in! ;)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zalm is niet echt mijn ding haha! Maar je hebt er wel iets moois van gemaakt zeg!

    BeantwoordenVerwijderen

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura