10-11-2014

Easy, Quick and Yummy!: Pasta Carbonara

We hebben er allemaal wel eens last van, geen zin om te koken. Maar om dan maar wat te bestellen is te duur en een stuk ongezonder. Dit recept is een geweldige uitkomst, zelfs voor mensen die eigenlijk niet (goed) kunnen koken. Vanaf nu zal er eens per week een Easy, Quick and Yummy recept online komen.



Dit keer een heerlijke pasta carbonara, weliswaar niet 100% op de Italiaanse wijze, maar wel enorm lekker en vullend. Een van onze lievelingsgerechten.

Het boodschappenlijstje is net als het recept zelf enorm simpel:

Voor 4 personen:

Pasta (ongeveer 400 gram, bij voorkeur tagliatelle of fusilli)
5 Eidooiers (of 2 eidooiers en 2 hele eieren)
Half flesje kookroom
300 gram Spekjes
80 gram Parmezaanse kaas (Pecorino is net zo lekker en goedkoper)
Peper en zout naar smaak.


Bak eerst de spekjes uit in een koekenpan zonder boter, de spekjes hebben al genoeg vet van zichzelf. Zet ondertussen en pan op met water en voeg hier redelijk wat zout aan toe.

Als de spekjes uitgebakken zijn kan je ze laten afkoelen in de pan, gooi vooral het vet niet weg. Voeg in een kom de eidooiers, het halve flesje kookroom (125ml) en de geraspte Parmezaanse kaas bij elkaar. Voeg wat grof gemalen peper toe voor de smaak. Kook de pasta al dente.

Als de spekjes enigszins zijn afgekoeld kan je deze inclusief het vet mengen met het eiermengsel. Op het moment dat de pasta al dente is kan je deze afgieten en weer terug in de pan doen. Voeg nu het eiermengsel toe en meng dit goed.

En eet smakelijk

Kelvin en Laura

10 opmerkingen:

  1. Ik hou niet zo van pasta, maar pasta carbonara is dan wel weer lekker :) Leuk recept!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm een van mijn favoriete pasta's ! Leuk artikel! Ik zal hem zeker eens namaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er lekker uit, al ben ik zelf niet zo van de spekjes, ik vervang ze liever door champignons. Fijn recept!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met champignons is inderdaad een super goede variatie. Probeer het anders een keer met gedroogde ham zoals serrano, dat is ook super lekker! Of gefrituurde salieblaadjes.

      Verwijderen
  4. Ziet er lekker uit! Leuke blog hebben jullie, ben benieuwd naar de opkomende blog posts, ik volg via bloglovin! X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammie! Ik ben dol op pasta carbonara

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk Blog! En het ziet er lekker uit

    Liefs,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Altijd lekker! Al kan ik het al een tijdje niet eten ivm zwangerschap. Was best jammer toen ik in Italië op vakantie was. Al heb ik het stiekem 1x gegeten. Goddelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk en makkelijk recept. Ik zou er denk ik wel een salade bij maken, anders krijg je echt geen groente meer binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad erg slim, het punt is alleen dat wij dit recept zo lekker vinden dat er vaak geen ruimte meer is voor een salade xD

      Verwijderen

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura