24-11-2014

Honing-mosterd dressing

Een salade eten is natuurlijk lekker en gezond, maar persoonlijk houden wij er wel van als er een sausje of dressing op zit. Vandaag laten we zien hoe je snel en makkelijk je eigen dressing op tafel zet! Benieuwd hoe we deze gemaakt hebben? Lees dan snel verder...
Deze dressing is perfect voor salades maar is ook lekker fris over een stamppot (hoe raar dit misschien klinkt, echt proberen!).

Benodigdheden:

1½ eetlepel mosterd
1½ eetlepel honing
1 eetlepel dille topjes
2 eetlepels balsamico azijn
olijfolie
peper en zout


Voeg in een kom de mosterd, honing, dille topjes, balsamico azijn en peper en zout samen. Meng dit allemaal goed door elkaar met een garde.

Voeg nu al roerend met de garde de olijfolie toe. Langzaam begint de dressing dikker te worden naar mate er meer olijfolie toegevoegd wordt. Stop bij de gewenste dikte.

De dressing is nog een week houdbaar in de koelkast.


Heb je deze dressing of een ander gerecht zelf gemaakt? Laat het ons weten via facebook of tag ons op instagram!


Eet smakelijk!

Kelvin & Laura

17 opmerkingen:

  1. Het is het proberen zeker waard...fijne tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo simpel eigenlijk, heerlijk! Zelf ben ik geen fan van mosterd maar de honing-mosterd dressing vind ik altijd wel erg lekker! :D

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Melissa, als je de honingmosterd dressing lekker vindt, moet je eens een keer de honing mosterd van marne proberen. Die is erg zacht en mild :)

      Verwijderen
  3. Ik maak nooit zelf dressing, ik zou niet weten hoe. Maar als ik dit zo zie dan lijkt 't best simpel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dressing maken is eigenlijk het makkelijkste wat er is, altijd 1/4 zuur en 3/4 olie, een beetje mosterd is altijd lekker en verder kan je toevoegen wat je wilt.

      Verwijderen
  4. Ik maak het precies zo, alleen de dille laat ik weg.
    Misschien voeg ik de volgende keer eens toe :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij kopen altijd honing mosterd, maar zelf maken is veel beter! Moet alleen voor zorgen dat we dille en balsamico azijn in huis hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik koop het meestal, maar ga het de volgende keer zeker zelf maken! Mijn vriend gooit het ook vaak over de aardappels of bij de friet haha :P

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik houd van deze dressing, yum!

    xoxo
    Dascha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hmmmm, klinkt superlekker. Ik vind een honing-mosterddressing altijd geweldig staan bij een slaatje met geitenkaas!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt mijn favoriete dressing <3 Ik maak deze ook bijna altijd bij de salade.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik maak m'n standaard-dressing hetzelfde, alleen zonder de dille. Volgende keer eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura