16-11-2014

Lekker licht ontbijt met yoghurt

Als ik vroeg moet opstaan, neem ik vaak niet de tijd om een boterham te smeren en heb ik ook geen zin in "zwaar"eten. Vaak laat ik daarom het ontbijt dan maar gewoon zitten, wat natuurlijk helemaal niet goed is! Ook als je wilt afvallen, is ontbijten goed, zo start je je metabolisme op.
Vandaag besloot ik dus eens iets anders te proberen, en om eerlijk te zijn... dit beviel me erg goed!


Voor 1 persoon:

Halfvolle yoghurt
1 handje muesli
2 theelepels honing

Dit is niet werkelijk een recept, maar ik wilde laten zien, dat ontbijten niet lang hoeft te duren en het ook niet zwaar op de maag hoeft te liggen. Dit is een goed begin van de dag, zodat je verder actief blijft. Een lekkere variant hierop is met kaneel erbij, maar die was natuurlijk net op. Een stuk fruit erbij is ook zeker een aanrader!

Ik hoop dat jullie hier inspiratie van hebben kunnen opdoen.


Eet smakelijk

Kelvin & Laura

10 opmerkingen:

  1. Ik heb het nog nooit geprobeerd met honing, die tip ga ik meenemen ;)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik eet zelden gewone yoghurt, maar eet wel vaak vanille vla met muesli!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk!! Ik eet in de ochtend meestal ook geen brood omdat dat te zwaar vind maar dit is erg lekker:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk niet dat ik hier genoeg mee zou hebben, maar lekker is dit wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmm ik eet dit ook wel eens als ontbijt! Ik ben niet zo'n ontbijter en dan heb ik toch nog iets in mijn maag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een ontbijt wat ik ook erg vaak eet :) al voeg ik normaal nooit honing toe

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hmmm ziet er heerlijk uit! Bedankt voor de inspiratie <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit eet ik zelf ook echt vaal, heel lekker!

    X Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je er in? Cruesly?

    Mijn ontbijt is regelmatig yoghurt, met (een stuk of 5) walnoten, banaan, peer of appel, rozijnen of abrikozen. Gegarandeerd genoeg voor de hele ochtend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het ontbijt is mijn favoriete maaltijd van de dag!
    Ik eet meestal een bord brinta met muesli, stukjes
    fruit en noot c:
    Maar ook yoghurt met muesli en honing doe ik
    ook vaak! Ook lekker met geraspte kokos!
    Xx http://icepandora.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura