14-11-2014

Heerlijke spinaziesalade met gebakken Kabeljauw


Een heerlijk simpel gerechtje, ideaal voor een etentje! Heerlijke spinaziesalade met een dressing van korianderzaad en komijn. Samen met een heerlijk stukje gebakken kabeljauwfilet met een parmezaankorst.

Ingrediënten:
2 Theelepels gemalen komijn
1½ Theelepel gemalen korianderzaad
125 ml Creme fraîche
1 Citroen
Olijfolie
200 gram Parmezaanse kaas
500 gram Kabeljauwfilet
250 gram Cherrytomaatjes
500 gram Spinazie (grote zak)
75 gram Walnoten
Een klein beetje bloem
Cayennepeper
Peper en Zout

Voor de dressing van de salade meng je de komijn, het korianderzaad, de creme fraîche en het sap van  de citroen. meng dit goed door elkaar en voeg al roerend ongeveer even veel olie toe. Breng op smaak met peper en zout.

De salade kan je het beste op het laatste moment samenstellen dus wacht met de spinazie toevoegen aan de dressing, anders wordt de spinazie slap.

Voor de kabeljauw pak je een bak en hierin doe je een laagje bloem. Kruid de bloem met peper, zout en eventueel wat cayennepeper. Wentel de kabeljauw hierdoor totdat hij goed bedekt is. Klop het overige bloem eraf en leg de kabeljauw in een hete pan met een klein beetje olie. De garing van de kabeljauw ligt aan de dikheid van de vis. Let er op dat je het niet te gaar laat worden. Als een kant van de kabeljauw gebakken is rasp dan wat parmezaanse kaas op de ongebakken kant en draai de kabeljauw voorzichtig om met een spatel (LET OP kabeljauw valt snel uit elkaar).

Als de kabeljauw een lekker krokant korstje heeft kan je de salade samenstellen. Voeg de spinazie en de tomaatjes toe aan de dressing meng deze goed en rasp de overige parmezaanse kaas over de salade. Voeg op het laatst de walnoten toe en Buon Appetito.

Kelvin en Laura

8 opmerkingen:

  1. Wat een bijzondere salade! Ik ben zelf niet zo gek op spinazie, maar verder klinkt het eigenlijk wel heel lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De salade met spinazie klinkt heerlijk! Persoonlijk lust ik wel geen vis!

    x Karen
    http://dressinginlabels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit lijkt me echt wat voor mij ik hou van spinazie en kabeljauw! dit moet ik maar eens gaan proberen:D
    Liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt goed, ik heb zelf vandaag ook een receptje gepost op mijn blog :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh dit lijkt me wel een lekker recept !

    BeantwoordenVerwijderen

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura