26-11-2014

En weer een EQY: Pasta alla puttanesca

Het was zo'n avond waar je totaal geen zin hebt om de deur uit te gaan en eigenlijk nergens zin in hebt. Laura was nog op de Uni en ik had onwijs veel trek.
Na een paar minuten begon het al, twijfelen wat ik zou gaan bestellen en of ik voor Laura dan ook gelijk moest bestellen. Eigenlijk had ik al zo'n beetje besloten dat ik gewoon lekker friet zou gaan bestellen, alleen kwam toen dat nare stemmetje in mijn hoofd die wel even aangaf dat er wel een paar kilo'tjes af mogen in plaats van er aan. BALEN.

Foto ziet er wat minder uit, maar schijn bedriegt


Goed dan maar kijken wat we nog in huis hebben en iets simpels in elkaar flansen. Wat wil het feit?! Ik had alles in huis voor pasta alla puttanesca! Zelf nog nooit gemaakt maar vond het er altijd erg lekker uitzien. Oke, let's get cooking.



Boodschappenlijstje voor 2 personen:
200 Gram ongekookte pasta (ik gebruikte penne)
2 Kleine uien (of 1 middelgrote)
2 Teentjes knoflook
1 Rode peper
Blikje tomatenpuree
Blikje tonijn op olie
Groene olijven (bij voorkeur met pit)
Kappertjes (ongeveer 2 eetlepels)
Peper en zout naar smaak

Zet allereerst een pan met water op voor de pasta, als dit kookt kan je de pasta koken zoals aangegeven op de verpakking. Ik zorg er altijd wel voor dat het water goed gezouten is of dat er een bouillonblokje in zit.

Voor de saus:
Begin met de uien in halve ringen te snijden en doe het zelfde met de peper, het lekkerste is als deze niet te grof zijn. Zorg ook dat je knoflook al is fijngehakt. Zet nu een koekenpan op het vuur en zweet de ui en knoflook aan op laag vuur totdat de ui zacht is. Dit neemt normaal gesproken zo'n 5 minuten in beslag.

Voeg nu de tomatenpuree toe en laat deze ook even meebakken, dit zorgt voor de ontzuring van de puree.

Nu kan je de olijven, kappertjes en de tonijn toevoegen. Zorg er wel voor dat de tonijn is uitgelekt anders krijg je een megavette saus. Als de pasta klaar is kan je alles bij elkaar voegen.

Als je het lekker vindt kan je er nog wat gedroogde oregano overheen strooien.

Ik denk oprecht dat dit een van de makkelijkste maar toch lekkerste gerechten is die ik tot nu toe gemaakt heb. Dus ik hoop dat jullie het allemaal proberen en ons vooral even laten weten wat jullie ervan vinden!

Kelvin en Laura

7 opmerkingen:

  1. Makkelijk receptje! Ik ben dol op pasta met vis. Zalm vind ik ook lekker in pasta.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke intro van je artikel :-D Makkelijk recept alleen ik hou niet van Tonijn in maaltijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooooh, ik hou ZO hard van pasta alla puttanesca. Ik ga je recept zeker eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze ga ik onthouden, ook nog eens een lekker goedkope maaltijd. En inderdaad dingen die ik bijna altijd wel in huis heb.

    BeantwoordenVerwijderen

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura