20-11-2014

Snelle en makkelijke pasta (vega)

Gisteren kookte ik voor mezelf. Kelvin had met zijn vrienden afgesproken, met wie hij ook gezellig ging eten. Tja, ik bleef dus alleen thuis en natuurlijk dacht ik op den duur "oh ja, wat zal ik gaan eten?"

Om eerlijk te zijn had ik niet werkelijk zin om te koken. Een kant-en-klaar maaltijd vond ik ook niet echt een optie, vaak vallen ze toch tegen. Ook hadden we al een pizza besteld deze week, dus ik vond dat ik wel zelf iets moest maken.
Kelvin is de ware keukenprins hier in huis, dus ik wist dat het geen culinair hoogstandje zou worden. Ik was er al snel uit dat het pasta zou worden, lekker makkelijk. Maar wat voor pasta?


Voor 1 persoon:

80 gram pasta
½ klein bakje crème fraîche
100 gram champignons
1 (groene) paprika
½ bakje kerstomaatjes
Strooikaas

peper en zout


Zet een pannetje met water op en snijd de champignons, paprika en kerstomaatjes. Ik had niet echt zin om dit super netjes in blokjes te snijden, dus laten we een woord gebruiken dat ze vaak zeggen bij "Masterchef": robuust!

Zodra de pasta aan het koken is, kunnen de champignons en de paprika gebakken worden in een klein beetje olie. Zet het vuur wat hoger dan normaal, anders gaan de champignons hun vocht afgeven (let wel op dat ze niet gaan verbranden). Voeg nu ook wat peper en zout toe, dat heeft het wel nodig. Vlak voordat de pasta gaar is, voeg je de kerstomaatjes toe. Wanneer deze warm geworden zijn, kan je de crème fraîche toevoegen. Laat deze lekker smelten zodat je een romig sausje krijgt.

Giet de pasta af en laat een klein beetje kookvocht aan de pasta hangen. Strooi nu de kaas over de pasta, en doe hier de saus met groente op. Nu even goed roeren, door de warmte zal de kaas gaan smelten.


Zoals ik al eerder heb aangegeven is dit niet een culinair hoogstandje, maar het smaakte prima. Als je even snel wat wilt maken en wat niet duur is, is dit een perfecte oplossing!


Wat kook jij als je niet echt zin hebt om lang in de keuken te staan?


Eet smakelijk!

Kelvin & Laura

10 opmerkingen:

  1. Lekker lekker! Als ik weinig tijd heb, maak ik 9 van de 10 keer ook pasta. Of instant noodles, oops.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het ziet er erg smakelijk uit,,,,,zelf eten wij ook vaak pasta...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Simpel kan juist zo lekker zijn. Deze pasta klinkt erg goed. Als ik zeg een zin heb om te koken eet ik -heel slecht- een pantosti of een gebakken ei.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kook ook altijd snel pasta als ik alleen ben. Ik vind het lekker en het is super simpel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er lekker uit, ik vind pasta ook erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er heerlijk uit! Ik maak altijd iets van pasta klaar als ik niet zoveel tijd heb X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een handig recept.. Ik ben echt dol op alle soorten pasta's dit zal dus zeker een gerecht voor mij zijn ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er heerlijk uit! Ik hou van pasta :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Klinkt goed. Ik zou echt elke dag pasta kunnen eten ... #verslaafd

    BeantwoordenVerwijderen

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura